Golfregels in de praktijk
- Captain WaseGolf
- Jul 2
- 1 min read

Deze keer een merkwaardig voorbeeld uit de golfregels; een voorbeeld dat velen van jullie wel zal intrigeren !
Je doet een put op de green, de bal rolt voorbij de hole en tot overmaat van ramp rolt hij in de bunker achter de green …
Je kan de bal uiteraard (zonder strafpunt) spelen van waar hij ligt, dus vanuit de bunker. De kans op succes is helemaal niet gegarandeerd ! Zeker indien het om een moeilijke of diepe bunker gaat. Een goed bunkershot zal nodig zijn om terug op de green te liggen voor een nieuwe poging om te putten.
Een andere oplossing die perfect in orde is met de golfregels is : de ‘stroke and distance’ (slag en afstand) regel toepassen, wel met één strafslag dan. Dat betekent in dat geval dat je de bal uit de bunker mag nemen met één strafpunt en opnieuw putten van op de plaats waar je de eerste keer hebt geput ! Dit zou in sommige omstandigheden wel eens voordeliger kunnen uitvallen dan een risicovol bunkershot !
De volledige uitleg vind je in deze instagram link : https://www.instagram.com/reel/DKAEnb6A2Lm/?igsh=OG9tZnh5azkxemd1
Comments