Golfregels in de praktijk
- Captain WaseGolf
- May 4
- 1 min read

Een weetje in verband met de golfregels.

De situatie is als volgt : je bal ligt tegen een hark aan. Je verplaatst de hark en de bal rolt weg. Je neemt de bal op en legt die terug op de oorspronkelijke plaats. Dit is perfect in orde met de regels. Voor je de bal terugplaatst maak je deze echter ook schoon. Mag dit wel in dit geval ? In eerste instantie zou je denken dit mag niet, maar het mag WEL. Er zijn slechts 4 situaties waarbij je de bal niet mag schoonmaken wanneer je deze opgenomen hebt, namelijk wanneer je 1) kijkt of de bal beschadigd is (snede of barst) 2) kijkt of het wel om jou bal gaat 3) de bal opneemt omdat deze hindert voor het spel 4) wanneer je kijkt of de bal ligt in een positie waar ontwijken is toegestaan. In de andere situaties mag de bal dus worden schoongemaakt na opnemen en voor terugplaatsen.
Comments